utorok 9. septembra 2008

Poslední budú prvými a prví ??

Akosi ma dnes šlak triafa. Pobehujem, surfujem, vybavujem, ale nič poriadne. Mám cestovnú horúčku, teším sa na Slovensko, Kikača a Štiavnicu. Roboty mám fúru, ale asi už dnes toho veľa neurobím. Tak aspoň popísmenkujem

Dostala sa ku mne prekvapivá, smutná správa. Môj známy K.P sedí v base. Najprv som neveril, ale je to tak. Je to presne ten K.P kvôli ktorému sa pred 6tymi rokmi moja zásadná vtedajšia love, na zlomok sekundy na mňa pozrela zo spýtavým pohľadom. "Prečo to aj ty nemáš???" K.P mal 24 ako ja. K tomu mal tri prosperujúce obchody s oblečením, sľubne sa rozbiehajúcu počítačovú firmu, nového Passata v koži, trojizbový byt a vysokoškolský titul. Závisť je veru biedna vlastnosť, ale doteraz si pamätám ten brutálny poryv závisti a zlosti, čo mnou vtedy prešiel. K.P sa zo svojou frajerkou oženil a splodili spolu nádherné dieťa. Idylka ako z katalógu. Nejak sa mi potom logicky vyparil zo života, len občasne som počul divné správy.
Boli pravdivé. Chalan sa dal na fet. Na blbý pervitin. Musela v ňom byť nejaká systémová chyba, lebo predsa inteligentný človek s pudom sebazáchovy sa nebude pchať chemickým humusom. Ten síce na začiatku robí dobre, človek má nekonečnú energiu a pocit, že všetko parádne zvláda a stíha. Lenže potom sa 20 hodín klepe na dojazdoch. Už len kvôli tomuto nechápem, prečo to niekto berie. Po čase pervitin spraví z človeka vypočítavú sviňu bez citov, neskôr sa mu vyhodia pupáky z chémie po ksichte, vypadajú zuby, orgány pomaly vypovedajú a v poslednej fáze mu toxický perkelt totálne rozšróbuje osobnosť. V konečnom štádiu končia pretekári ako jemné, pikom prežiarené bytosti s schizofreniou, paranojami a žltými flakmi na trenkách v blázincoch, alebo v basách. Ide to zhruba v tomto poradí. Kdesi v polovici tohto procesu, je bod, ktorý ked človek prekročí už nikdy nebude ako predtým. Jeho psychika, osobnosť sa trvale zmení. Už nevidí veci reálne, ale subjektívne. Svojim feťáckym pohľadom. Každý mu chúďatku ubližuje a nikto nemá šancu mu to vysvetliť. Tento stav je nezvratný. Mozog pikera po smrti je ako deravá špongia.
Toto všetko sú notoricky známe fakty a v mojom rodnom meste, ktoré pred pár rokmi postihla mohutná pervitinová vlna/ ako ostatne celé Slovensko/, bolo vidieť už vtedy pár odstrašujúcich príkladov.

Nerozumiem, prečo K.P, ktorý mal všetko, do toho tak vletel! Šialené!! Obchody nezásoboval, takže krachli, firma detto, kopa dlhov, byt predaný, Passat rozbitý, žena od neho ušla, jeho mama to nezvládla, spáchala samovraždu a on je v base. Najšialenejšie je to, že K.P je úplne presvedčený, že to niekto naňho ušil, /hlavná podozrivá je jeho žena/, všetci mu chcú zle a ON- KRESŤAN JE V TOM ÚPLNE NEVINNE! A nikto mu to nevyvraví.

Ako z nejakého dosť blbého béčkového filmu. Brr

4 komentáre:

sas povedal(a)...

ty brďo! to je dosť silná káva. až mi zle došlo, keď som si predstavila.
v nasom dome zil jeden taky,ale po par rokoch fetu vyskocil z okna.pisala som tiez o tom clanok.
ale pre mna to bol v podstate nutene znamy a neprijemny typek.

S. povedal(a)...

wow. to je riadna sila. a taketo veci sa vedia cloveka zvlastnym sposobom dotknut. i ked su to ludia, ktorych nevidis roky, nic vas nespaja, mozno len nejaka nostalgia, ci co...

Lev bez hrivy povedal(a)...

Presnejsi, nie je to z beckoveho, ale z peckoveho filmu - a pekne na pecko. :-(

germa povedal(a)...

uff, ja žasnem aako rýchlo strácajú niektorí ľudia rozum a súdnosť.