nedeľa 15. júna 2008

O priateľstve

Žijem možno trochu zvláštne. Ono si to ani veľmi nevyberám, veci sa dejú a ja jednoducho beriem to, čo sa mi zdá subjektívne najlepšie. Za jednu z najsviežejších vecí považujem zmenu. Až tak, že momentálny status je taký, že v mesačnom cykle vystriedam tri domovy, 2,5 jobu a stihnem stretnúť zásadných známych. Menej zásadných stretávam v štvrťročnom cykle. Neznášam strácať zaujímavých ľudí, ktorých mám rád. Preto sa o priateľstvá starám. Kopu kamarátschaftov vyplynie len tak do prázdna, pre nekomunikáciu. Neznášam to, cítim sa chudobnejší! Ja jednoducho na to fakt myslím a vždy sa ozvem, aj ked niekedy po mesiacoch.
Rôzni ľudia ma rôzne nabíjajú. Sú môj benzín. Rokmi som prišiel k absolútne veselej, pitoresknej znôške známych. Geografický a sociálny galimatiáš, ktorého jediné spojivko som ja. Tieto okruhy si žijú svoje nezávislé, horizontálne životy a ja medzi nimi chodím akoby vertikálnym výťahom. Užívam si to! Všade nakuknem, nestihnem liezť na nervy, nikto nestihne liezť mne. A idem dalej. Dôsledok je taký, že na každého sa úprimne teším. Za pár minút sa naladím na vlnu a nabíjam sa. Manažéri, robotníci, priatelia z detstva, exmilenky, kresťania, cigáni, fashion society, g/l society, novinárky, metalisti, študenti, umelci. S jedným chodím na hory, inou do divadla, s dalším chodím piť, z dalšou na večere a wellnesiť ... s inými na silvestrovskú chatu, záložný sparing partner na technopárty, další je finančný poradca a partia na letné dovolenky. S ex sme si vzájomné bútlavé vŕby. Je toho ešte o dosť viac... No proste plný život!! Negatívny následok??
Niekedy som sám... V poslednom čase mám problémy nadviazať normálny vzťah. Štatisticky láskou zahorím raz za rok a pol(:. Minule to nevyšlo a teraz to zrejme zase nevýjde. Neviem sa nikomu dať, neviem sa veľa vecí vzdať. Bolo by to však fajn. Chýba mi niekto blízky, láskové milovanie a spoločné záujmy. Lásku vidím aj ako jedinú príjemnú možnosť prevencie voči môjmu rastúcemu egocentrizmu a neprispôsobivosti. LENŽE KDE NAJDEM NIEKOHO AKO JA?? Ja si už dlho robím, síce v rámci možností, ale len to čo chcem!! Vzťah by bol terapia. Na začiatok by som chcel ženu tak na tretinu času. Čerešničku na torte môjho pestrého života. Žial dobrým babám nestačí byť len čerešnička. Žiadna ma až tak nemiluje. Aj ked im vravím, že to je len na začiatok, budem sa snažiť, ale ved ked ma milujú nebudú mi zakazovať čo mám rád, Nie?? Hmmm

A k priateľstvám. Všetky fungujú. Prečo by nemali? Stretávame sa, robíme spolu určité veci, ktoré máme radi, nič od seba nechceme, nič si nedlžíme. Nedajbože, aby ma niekto obťažoval, aby chcel odo mňa môj čas, pomoc, peniaze? To sa predsa nerobí!! Máš ruky, mozog, sú tu banky, neotravuj, neobťažuj. Nechcem tvoje problémy! Dajme si steak a podme na koncert! Povedz. Ako to dopadlo minule s tou blondínou z Radosti?
Robím to tak ja a robia to aj ostatní.
Tak ma napadlo staré- V núdzi poznáš priateľa... No neviem. S tohto pohľadu mám okrem rodiny asi len jedného..
Čitatelia moji ak ste, ospravedlňujem sa! V poslednom čase mám toho veľa.Práca, musím sa učiť, mám také sebapitvacie melancholické nálady, Zuza ma nechce, ale nie nie, nie som nešťastný, len tak levitujem. Je 11.00. Idem cvičiť.

2 komentáre:

felidas povedal(a)...

juuj, ale sa mi zda, ze takto si spokojny...prelietavy pohodlny egocentricky chlap. myslim, ze si vzdusne znamenie, a to by vsetko vysvetlovalo....a ze to, co naznacujes, ze CHCES, v skutocnosti vlastne este NECHCES...a ani biologicke hodiny netikaju:-)))))

pollux povedal(a)...

to felidas- Dík. Tvoj koment som si SPRAVNE vyložil tak, že všetko je v poriadku aj ked mám 30.O.K!! Výklad bez námietky beriem(:!Dalšie pripomienky k výkladu zamietam!!!Práve som sa dogúglil, že lev je ohňové znamenie, takže na zverokruh to asi nezvalím:(