piatok 11. apríla 2008

Tri dobré filmy

Tak tentokrát to vyzerá na skvelý filmový úlovok. Stiahol som od známeho zo 20 filmov. Včera som si pozrel Once a Stardust. O nich asi všetko viete, ale tešil som sa na ne, nadchli ma, tak trochu pomudrujem, spropagujem.
ONCE je nízkorozpočtový irský film režiséra Johna Corneyho ,ovenčený Oscarom za hudbu, ktorú spáchal spevák skupiny The Frames Glen Hansard s partnerkou. Filmovou, hudobnou aj skutočnou, Češkou Markétou Irglovou. Kamera sa sem tam trasie a v Dubline sa odohráva ľudský, obyčajný/ láskovo, hudobný príbeh pouličného muzikanta a českej imigrantky. / Pre nás je špecial zaujímavé aj reálne, tvrdé stvárnenie života imigrantov z ost bloku na ostrovoch./ Ďalšia skvelá vec na príbehu je, že sa vyvíja prirodzene. Každý z dvojice má svoju minulosť, lásky. Ich krehký vzťah sa deje, popri opravovaní vysávača,( Scéna, ako si to Markéta šinie ulicou s vysávačom je veľmi fajn] výletu na motorke, natáčaní cedečka. Pre x dôvodov neskončia spolu, ale pôsobí to ako správne. Takmer Happy end. Skvelý film
STARDUST je pravý opak. Fantazy rozprávka natočená podľa románu Neila Gaimana, nabitá efektami a hereckými hviezdami.Nejdem rozpisovať príbeh, ale viem, že prvú ženu, ktorá sa mi bude páčiť a bude ochotná, beriem do kina. Po tomto filme vám zachutí láska. Tá na ktorú som už takmer zabudol. Ozajstná! Taká, aká ma už dva roky nestretla. Rozbúchal mi srdce ten film. Pritom je vtipný, pestrý, všetky ženy na skapanie krásne .Najsamfasa herecké výkony- Robert de Niro- ako teplý kapitán pirátskej vzducholode loviacej blesky a Michele Pfeifer- ako hroznokrásna čarodejnica,túžiaca po srdci hviezdy.
ADAMOVÉ JABLKÁ.Kvôli tomuto filmu vzniká tento post. Nevedel som, že tento film režiséra Thomasa Jensena existuje, ale som z neho na mraky. Dánska kinematografia, čo sa týka ľudských filmov, kluboviek, je skvelá . Neonacista Adam, skrachovalý tenista, alkoholik Gunnar+moslim vykrádajúci benzinky a tehotná alkoholička, sa stretnú na vidieckej fare, kde si majú odkrútiť zvyšok trestov. Faru vedie farár Ivan, ktorého v detstve otec zneužíval,matka a sestra mu zomrela, žena sa obesila, ked sa im narodilo ochrnuté dieťa a na mozgu má veľký nádor. Neuveriteľná sila viery, jej strata, hudba, dialógy, nečakané zvraty, robia film od začiatku pútavým a nepredvídateľným. A ten koniec!? Nepoviem vám ho. Dovi dopo. Boh je! Vždy som to vedel. Pozrite si to. Very good

2 komentáre:

GaMa.d7 povedal(a)...

ty hanebny namotavac :D

Kozo povedal(a)...

Precitaj si StarDust aj ako knihu. Je to este viac podmanive. Aj ked po filme si uz sceny budes predstavovat inak. Budes ovplyvneny reziserom a hercami. Vlastna fantazia bude na ustupe. A ked uz gaiman, tak odporucam NeverWhere. Este lepsie ako StarDust. Ina rozpravka. POjdu Ti po chrbte zimomriavky, ale nedokazes prestat citat.